יום שלישי, 4 בפברואר 2014

להתחיל להקשיב

אנשים נהנים מדברים שונים. אם זה באומנות ויזואלית, בפעילות גופנית, בהאזנה למוזיקה מסוגים שונים, באוכל, באמונה, בדעות פוליטיות ובעצם כמעט בכל דבר.
אם שניי אנשים או יותר חולקים בית משותף, אני לא אצפה בהכרח שהם ייהנו מאותם דברים בדיוק, זה אולי יעזור להם להסתדר יחד, אבל זה ממש לא יעזור אם אחד יכפה על השני להאזין כל היום דווקא למוזיקה שהוא אוהב. 

אנשים גם משתנים לאורך זמן, זוכרים את הטעם של מילקי כשהייתם בני 10? אותו מילקי בגיל 38, לא מרגיש אותו הדבר בדיוק.
תנו לילדה בת 9 לטעום קיש... 15 שנים מאוחר יותר בבית קפה צרפתי, אני מניחה שהתגובה שלה תהייה טיפה שונה,לא? 

לפני כחודש כשקראתי את ספר הלימודים כמבוא לתחילת השנה, החלטתי כצעד ראשון מ-12 הצעדים שמציעים בספר, להשתדל לשתות בזמן העבודה לפחות ליטר וחצי מים (בקבוק 750 מ״ל על השולחן, ממלאה פעמיים), זה הרגיש לי נכון ועם כוס תה בערב, כוס מים בבוקר ומה שאני שותה, סתם בלי לספור, הרגשתי בהבדל משמעותי תוך ימים ספורים בתחושה האישית ובעיקר בעור.

ואז הייתה לי הארה: הבת שלי סבלה מאד מאד מעור יבש ומגרד כל חורף, גם בישראל ובטח שפה בניו יורק עם החימום שאי אפשר להפסיק. מרחתי לה המון קרמים כל שנה. הפעם אמרתי לה, שאני מאמינה שמים יעזרו לה מאד אם היא תקפיד לשתות ולמלא את הבקבוק שלה פעמיים או שלוש (בקבוק קטן יותר כמובן). תוך יומיים העור שלה נרגע לחלוטין. בימים שהיא לא מקפידה על שתייה, הגירוי חוזר והיא כבר אומרת בעצמה, אמא, היום באמת לא שתיתי מספיק....

הבת השנייה שלי לעומת זאת, שותה בקושי בקבוק אחד ואין לה שום יובש. מים זה חשוב לכולנו, אבל הכמות משתנה, התחושה משתנה וחשוב להקשיב לגוף. אם לא מרגישים טוב, כדאי להתחיל עם שינויים קטנים ולראות מה עובד. ובגילי, מים גורמים לי להיראות יותר טוב, אז למה לא, בעצם?


הגוף שלנו מגיב באופן שונה לאותו אוכל בגילאים שונים.
גברים ונשים: אוכל שיתאים לאשה, לא בהכרח יגרום לגבר לצידה להרגיש אותו הדבר בדיוק.
אנשים שמגיעים מתרבויות שונות מגיבים באופן שונה למאכלים שונים. 

יש אנשים שהגוף שלהם הכי מאושר בעולם מדיאטה מבוססת על ירקות ופחמימות, יש כאלה שירגישו אי נוחות מרובה רק מיום אחד של אכילה כזו. יש כאלה שבשר יגרום להרגיש שהגוף שלהם פשוט נתקע ויש כאלה שירגישו שהגוף שלהם חזק יותר אם הם מדי פעם אוכלים בשר.

אין ספק שבאופן גורף אנשים בימינו אוכלים יותר מדי. יותר מדי מהכל ובעיקר יותר מדי מוצרים מהחי וסוכרים. אנשים נוטים לשכוח את הדברים הבסיסיים. אוויר ומים. לנשום עמוק ולשתות. מים הם הבסיס להכל, הם מרכיב עיקרי בגוף שלנו והם נחוצים לתפקוד הכי בסיסי שלנו. 

אז קחו צעד ראשון, תנשמו עמוק ותקשיבו לגוף (נדמה לי שהוא קצת צמא)...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה